Rabu, 6 Mac 2013

ceritaku 2

Assalammualaikum.. hai-hai :)
nak bercerita tentang hari ini .. urmmm nak tanya dulu, korang pernah tak terima ape-ape gift daripada special korang ? ape ek yang selalu mereka bagi ? mesti pelik kenapa aku tanye bab nie kan ? takde lah,, tadi petang, adik tetiba je ajak keluar ,, 

"kak jom keluar , teman orang cari barang ?" ..
"barang ape ?"..
"nak suruh kau carikan hadiah untuk gf aku "..
"urmmm .. okay-okay ".. petang nanti lah ea ...

serius tak pernah nak carikan hadiah untuk orang,, takpe-takpe belajar ,, hehehe ..
penat berjalan kat mall ,, cari-cari takde barang yang sesuai.. last-last cari satu tempat nie , baru kene,, aku pilihkan rantai dengan loket ,, cantik sangat ,, aduh! tak sempat nak amik gambar.. hehehe ... harga jangan cakap .. ,, paham-paham je lah kalau dah cantik kan .. 
tapi adik aku yang suh pilihkan ,, bile kakak dah pilih,, memang class ~ hehehe

baik adik aku nie ,, mana tak, setiap kali nak jumpa je ade je hadiah yang nak dibagi , samalah dengan awek dia tuh ,, tapi mereka nie tak lah selalu jumpa,, untung adik aku.. setia yang satu, dekat dua tahun dah mereka bersama.. :) arr aku nie ,, belum jumpa lagi, eh ada-ada tapi masih menunggu .. InsyaAllah satu hari nanti.. 

ahaa sebenarnya aku jeleous tengok adik aku tu ,, .... 
untuk makwe dia, semua dapat ... fuyoo ,, aku yang teman nie , dah boleh hitung-hitung duit keluar dia tu ... aku tak pernah dapat gift daripada someone special ,, pernah tapi masa aku kecik-kecik,, masa tu sekolah rendah, darjah 4,, masa tu lah aku kenal erti suka pada lelaki ....
masa tu , dia budak baru,, masuk kelas aku,, masa tu aku tak suka dengan budak tu , sebab terlalu handsome and ramai budak-budak perempuan sibuk-sibuk dgn dia,, masa tu , aku ngn cousin aku memang tak bergaul dgn diaorang.. malu sebenarnya .. hahaha

tak sampai seminggu,, tibe-tibe datang khabar yang tak diduga ,, budak tu boleh buat pengumuman kat depan kelas,, yang dia suka aku ! masa tu mana aku tak tahu apa-apa.. so aku suka je lah time tu ,, hehehe.. berkawan sampai lah darjah 6.. abis UPSR ta dengar khabar berita, sampai la aku jumpa dia dekat U ... dia masih yang sama, tak sombong .. ade setengah orang, nampak ex couple je lari... menyampah ! ... 

gift yang aku dapat dari dia , seutas rantai dengan kertas warna pasir ,, zaman dulu-dulu je ada ,, skarang mustahil nak cari balik kertas warna tu ... :)
apa-apa pun ia tetap kenangan ,,... dan dari situ aku kenal erti suka dan cinta ...
tapi tak lah serba tahu kan,, budak-budak tahu suka je .. cinta-cinta nie tak sesuai digunakan...

Okaylah, sampai sini je , penat nak menaip nie ,, ..
bagi yang ada couple or dah bersuami/isteri tu ,, semoga bahagia :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan