Jumaat, 15 Mac 2013

ceritaku 4

Assalammualaikum... Hmmm takde modal nak bercerita dalam blog nie ... tapi tak bermakna hidup aku kosong tanpa aktiviti baru.. sekarang nie sementara aku duk aje kat rumah,, seharian menghabiskan masa dengan mengemas, memasak, dah mcm dulu , sebelum aku bekerja,, hehe.. masa tengah kerja memang tak sempat lah nak masuk dapur, masuk pun sekejap-sekejap, mengemas pun mana yang sempat je.. 

sekarang nie bertambah dengan kelas belajar memandu,, dah boleh bawak berseorangan,, Alhamdulillah,, tapi kene belajar lagi untuk biasakan diri.. belajar memandu setiap hari khamis dan jumaat,, tapi rasa tak cukup je..  takpe lah,, sekarang pun dah mahir sikit,, pagi tadi, belajar kereta, ade sikit accident berlaku,,, huhuhu langgar divider, nasiblah tak kene marah and kereta pun takde pape.. InsyaAllah,, bulan 4 ,, amik test ngn jpj ... 

selain itu,, waktu petang aku isikan masa dengan berjogging bersama adik,, tapi taklah selalu,, seminggu 2 kali., okeylah tu,, sebelum nie jog sorang-sorang,, sekarang dah ade partner,, adik perempuan,, dia tu aktif dalam sukan.. ye lah, sebelum nie adik sekolah sesi petang,, nielah masanya nak meluangkan masa bersama dia,, dialah adik tempat aku berkongsi cerita gembira dan sedih..

kadang-kadang,, waktu petang aku pergi kerumah sepupu rapat aku,, memang rapat,, aku kenal dia masa darjah 4,, masa tu dia baru pindah, duk rumah atuk dia.. aku ngn dia kira 2pupu,, tapi memang rapat..kiteorang rapat sejak dari darjah 4 hinggalah sekrang nie.. kalau aku bosan nak lepak-lepak, aku g rumah dia,, takpun dia yang datang rumah,, sebab dia je kawan yang aku ade kat kampung nie,, aku tak banyak bersosial dekat luar,, tak berminat,, nak berkwan dengan budak kmpung, apetah lagi,, kat sekolah tak pernah bertegur ini kan kat rumah.. haha.. nak kata aku nie sombong,, entahlah~~~~ segala kegembiraan dan kesedihan aku cerita dengan dia, ibu dan adik. sebab mereka lah saudara, merekalah teman, merekalah segalanya.. dia jelah kawan kat kampung.. yang lain-lain tu ade tapi tak rapat,, dan sekarang mereka semua tu dah berubah ke arah hidup moden diaorang tuh! aku dan sepupu aku tu je lah,, ala-ala kekampungan.. hahaha...

okeylah penat menaip and ngadap skrin nieh ! 
lain hari den sambung lagi k... byee ~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan