Khamis, 28 Mac 2013

jadi pengapit

Assalammualaikum.. 
wahh tak sabar nak bercerita kat blog sambil makan roti.. hehehe .. nyummm2 ..
pada hari sbtu yg lepas aku pergi Johor dgn adik selama 5 hari.. 3hari di ulu tiram , 2 hari dikota tinggi... nak tau ape aku buat kat sana.. hehe .. jeng jeng jeng.. 

aku pergi sana sebb kawan aku punya abg kawin,, so aku berkenduri kat sana,, tolong-tolong,, lagipun masatu majlis belah perempuan, aku kan rajin.. hehe.. dah dijemput aku datang lah,, sebenarnya aku dah lama tak pergi kerja kawin orang,, kalau family sendiri yg buat,, memang aku ikutlah,, tak kisah lah abg ke akak sedara yang nak kawin,, urmmm bulan 9 nnti abg sedara aku nak kawin,, tapi tak tahu dapat datang ke tak .. hmmmm .. itu baru majlis belah perempuan,, penat wuuuu .. kalau belah lelaki,,, aku rasa memang lagi penatlah... 

paling best, masa nak bersiap-siap pergi masjid dekat majidee,, sebab buat akad nikah dekat sana,, sebelum tu , aku, adik aku,adik ella dah bersiap-siap tinggal adik ika je tak siap, sbb ape nak tahu,, semua baju dia takleh pakai.. rasanye dekat 3 pasang jugak lah baju yg ditukar tu,, nasiblah masa tu tengah tggu pak imam.. kalau tak,, memang dah kene tinggal kat rumah.. hehe..
bila semua dah siap, dah baca doa selamat ape semua,,, lagi sekali kiteorang 4 orang kene tinggal,, sbbnye tak muat kereta, and terpaksalah tggu kawan abg udin.. yang paling aku kesian kan adik ika,, takut tak dapat tengok abgnye ucap akad.. macam-macam lah yang dia cakap.. kiteorng paling lambat sampai.. dengan cuaca yang panas.. bila dah sampai,, memang sangat2 bersyukurlah,, lagi berapa minit je lagi akad nak mula.. 


okey,, citer lain aku nak skip,, yang nie dah masuk bab nak berarak ke rumah pengantin perempuan,, sebelum tu aku disuruh abg udin (pengantin lelaki) kemaskan barang-barang dia ,, aku ingat kemas je,, rupenya,,, haahh kau,, bawak sekali barang keluar,, tapi takpe lah,, aku pun bosan jugak asyik ngikut orang je,, baik aku tolong-tolong,, aku nie rajin orangnya.. kalau nak tahulah,, dah siap semua, aku pergilah kat kereta mak andam,, dia bagi aku payung,, aku pun amiklah,, lepastu aku jerit,, sape nak jadi pengapit abg udin ??!! tade sorang pun nak,, abg yan kene amik gambar,, abg nen,, ta boleh harap... wuuu.. cehhh dengan bangga dan suka nye aku,, aku je lah offer diri nak jadi pengapit pengantin lelaki.. hahaha.. peace yoww!! :) 

tak sangka pulak aku,,.. tak pernah-pernah pengantin lelaki punya pengapit perempuan,, kuang-kuang.. mungkin ade tapi taklah ade yg nakkan,, sape tak gembira kan jalan dengan pengantin lelaki lepastu diiringi bunga manggar, paluan kompang,, pehhh lagi-lagi terasa macam model ,, jurukamera tak lekang snap-snap gambar.. hehehe.. masa tu memang rasa malu pun ade,, tapi nak buat mcm mana,, tebalkan je lah muka kan ...  rasa happy tu Allah saja yang tahu...

macam mana lah pulak turn aku nanti ek ?? Hmmmmm berangan sekejap.. hehehe ..

tapi itulah pengalaman aku menjadi pengapit, gembiranya tak terhingga, masih terlayar diingatan..
semoga masjid yang dibina oleh abg udin dan kak lyn kekal hingga ke jannatul firdaus :) aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan