Sabtu, 23 Februari 2013

hujung minggu

Hujung minggu, kebiasaannya hari sabtu atau ahad , merupakan waktu dan hari bahagia bagi yang berkeluarga atau bagi anak remaja untuk berkumpul bersama family mereka. Siapa yang tak nakkan berkumpul dengan keluarga tersayang,, tentu saja ada aktiviti yang menarik dapat dilakukan bersama. misalnya, berkelah, berbaque, kunjung kerumah sanak-saudara, memancing, dll..

hari ini, aku dan keluarga berkumpul bersama, memasak bersama-sama.. setiap orang membuat resipi sendiri... hehehe... aku, aku tentulah simpel resipi ayam masak sambal sos .. k. sendiri2 masak tanpa tunjuk ajar.. so funny,, masing-masing gelabah cari bahan-bahan masakan yang nak digunakan...

okay, dapur ada dua je , so gilir-gilirlah memasakkan,, takpe, selagi belum masuk waktu makan tengahhari kan.. first, inilah rancangan aku pertama kali dengan family,, kalau tak jangan haraplah nak rasa kebahagiaan tu.. bila aku dah tak keje,, itulah aktiviti hujung minggu aku, ajak family kesana-kemari.. huh, kalau dah bekerja,, angan-anganlah.. 

lagi best kalau ada budak-budak kecil,, tentu lagi riuh. bila nak ada anak kecil ek kat rumah, nk tggu ibu,, ibu da tutup kilang.. hehehe,, aku,, wuuu aku lambat lagi, tak de orang berkenan lagi kan,, apetah lagi nak ada bakal suami kehkehkeh.. takpe, dah sampai seru nanti,, adalah kompang bertalu.. hahaha.. kau, fatin berangan je.. berangan jadi kenyataan takpe.. kalau tak jadi itu dah takdir..

haaa.. berbalik hujung minggu,, selain aktiviti memasak, petang kitaorang akan pusing-pusing kampung je.. menghirup udara segar,, kat kampung je ada udara macam tu,, kat bandar memang korang hirup asap yang menjejaskan kesihatan korang... untung aku duk kampung,, alhmdulillah, ayat yang tak pernah lekang dari bibir, tapi kadang-kadang terlupa jugak..

okaylah sampai disini je cerita aku untuk hujung minggu nie..
nanti masuk entry lain pulak ..
bye-bye :)
selamat berhujung minggu rakan-rakanku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan