Ahad, 24 Februari 2013

rutinku

Assalammualaikum dan selamat pagi :)
Hai guys ,, entry kali nie aku mengemas rumah,,
read it okey .. 

Pagi-pagi memang kerja aku mengemas rumah , menyapu sampah , menyidai kain , basuh pinggan , memasak , mengemop lantai.. apa lagi ek,, haa tu semua tugas aku kene buat kat rumah,, sejak aku dah berhenti kerja.. kadang-kadang dibantu ibu.. tapi aku lebih suka buat kerja rumah daripada kerja dengan orang. sebab boleh buat sesuka hati je kat umah kan. lagi satu aku suka bab hias-menghias ni ,, like a interior designer.. cehhh tu lah perkara yang aku suka buat sejak kecil lagi.. kalau kat tempat orang,, nak ubah sikit pun kene mintak kebenaran lah, itu ini.. errr berat mulut nak mintak-mintak nie.. hehehe

korang nak tahu tak perkara yang paling berat sekali aku nak buat ? hehe.. mesti korang rasa pelikkan... ermm aku rasa berat kaki nak keluar rumah walaupun dekat depan pintu sekalipun.. tanah pun tak jejak.. tu la aku kalau dah duduk rumah,, memang malas nak keluar, walaupun luar rumah.. and kerja yang paling aku lambat-lambatkan,, sidai kain.. hahaha ... memang tu je kerja yang selalu aku lambat-lambatkan,,sampaikan sanggup tunggu ibu balik dari kebun, mintak tolong sidaikan kain.. hehe. tapi ibu tak bising,, dia tahu perangai anak dia yang manja nie..

mengemas rumah nie sebenarnya tak susah and tak berat pun.. sebab hari-hari kita lakukan rutin harian yang sama.. cuma malas dan tak malas je.. best tau mengemas nie,, ayah ibu balik dari kerja seronok tengok mereka kata rumah cantik, bersih ,, lak tu dapat pujian dari ayah ngn ibu kan.. sape yang tak suka.. sebab diaorang je yang ada dirumah,, bagi yang dah bersuami lagi untung.. hehehe

pesanan-pesanan- 

kita orang perempuan kene belajar mengemas rumah dan paling penting memasak..sebb bila kita dah berumahtangga, kita yang kene buat semua kerja tu semua,, kalau dapat suami yang suka membantu jugak,, pun bagus.. sweet kan rasa .. hehehe .. tapi biarlah kita belajar dari sekarang, supaya nnti kita tak akan rasa kekok bila nak buat kerja.. kita, perempuan bila dah kahwin tanggungjawabnya berat.. macam-macam .. ceehh cakap macam dah serba tahu je kan ..
takde lah sekadar kongsi ape yang fatin tahu,, bab memasak memang kene amik tahu, ibu & makcik-makcik cakap itu resepi memikat suami supaya melekat kat rumah.. hehehe . tade jugak, takkan nak suruh suami tu makan kat luar je hari-hari, botak bakal suami tu nnti ... ehehe..

tutup sampai disini.. 
nnti lain citer pulak masuk .. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan